STORIES - Een nieuw hoofdstuk voor byJACKY

Na vijf jaar bouwen aan een sterk juwelenmerk, zet Jacky Swinkels met byJACKY een volgende stap. Van een platform voor internationale vrouwelijke designers groeit het merk door naar the art of jewellery met een focus op maatwerk, een high-end eigen collectie en uitzonderlijke kwaliteit. In dit interview vertelt Jacky over de visie achter deze rebranding, de inzichten die ze onderweg opdeed en hoe byJACKY is uitgegroeid tot een huis waar juwelen kunst worden.
Wat was voor jou de aanleiding om te starten met de rebranding?
Toen ik 5 jaar geleden begon, wilde ik vrouwelijke juwelen designers over de hele wereld een platform geven op byJACKY. Gedurende de jaren heb ik gemerkt dat naast dit succesvolle concept ook custom made juwelen populair zijn.

Daarnaast heb ik de stap gewaagd om zelf een juwelencollectie te ontwerpen. Een skill waarvan ik niet had durven dromen dat ik dit kon.
Vandaar een nieuwe identiteit, waarbij we alle aspecten meer tot uiting laten komen.
Hoe is jouw visie of missie veranderd sinds de oprichting van je juwelenbedrijf?
Uiteindelijk is de rode draad hetzelfde. Mensen blij maken met hele mooie juwelen op een unieke manier. Ook de service die daarbij komt kijken, is niks veranderd, eigenlijk alleen maar versterkt.
Het enige wat veranderd is, is dat we extra 'producten' leveren, zoals custom made en het ontdekken van mijn ontwerp-skills. 
Welke kernwaarden wil je nu nog sterker uitdragen met je merk?
De focus ligt op het vertellen van jouw verhaal. Dat is de essentie van wat en hoe we dingen doen bij byJACKY. Dit gecombineerd in bijzondere settings met altijd een persoonlijke touch. Of dit nu tijdens een event of bij je thuis is.
Waar haal je inspiratie vandaan?
Mijn inspiratie haal ik uit reizen en het ontmoeten van verschillende mensen. Dat geeft me elke dag energie om te doen wat ik doe.  
Wat was het spannendste of moeilijkste moment tijdens dit proces?
Luisteren naar je gevoel en durven anders te denken. Anders willen zijn, betekent risico's nemen, maar ook je te onderscheiden in de markt. Daarnaast was het een lang proces met veel keuzes maken. Ik ben resultaatgericht, dus soms hebben goede ideeën tijd nodig. Dat is niet mijn sterkste kant.
Deze rebranding is geen afscheid van het oude, maar een vervolg van wat er al was. byJACKY blijft een merk waar verhalen worden verteld via juwelen, ontmoetingen en bijzondere momenten. Het byJACKY-team kijkt ernaar uit om samen met jou dit nieuwe hoofdstuk te schrijven. Want uiteindelijk draait het nog steeds om jou. Jouw verhaal, jouw stijl, jouw juweel.