THEIR STORY - Mix & Match KAAIbags
Vorige week zaten we om de tafel met Digital Communications & Community Manager Maxime van KAAIbags. Ze vertelde ons over de start van het bedrijf KAAIbags en de twee zakenvrouwen die het hebben opgericht.
Waarom is KAAIBags opgericht?
De 2 oprichters, Ine Verhaert en Helga Meersmans, zijn vrouwen met een overvloed aan ervaring. Beiden hebben een carrière achter de rug in de detailhandel en in de mode-industrie. In het licht van deze beroepen hebben ze nogal wat moeten reizen. Van de ene bijeenkomst naar de andere in verschillende landen. 5 jaar geleden beseften ze iets; we zijn constant op reis maar een mooie zakelijke tas waar ook een laptop in past bestaat niet. Designerhandtassen hebben vaak geen praktische indeling of structuur. Ze zijn simpelweg niet gemaakt voor reisdoeleinden. Vanuit deze frustratie ontstond het idee van een duurzame, functionele maar toch mooi vormgegeven tas.
Heel interessant, dus van een probleem in de markt is een oplossing ontstaan?
Ja precies, de oprichters realiseerden zich uit hun persoonlijke ervaring dat de opties op de markt zeer beperkt, zo niet onbestaand waren. Zelfs nu, als je een goede, stijlvolle werktas voor dames probeert te vinden, is er niet veel keuze.
Wat is de missie van KAAIbags?
Onze missie bestaat uit twee belangrijke pijlers. Ten eerste verdienen vrouwen het gewoon om op een stijlvolle manier naar hun werk te gaan en wat modegevoel op de werkplek te brengen. Bovendien zijn we echt een merk dat zich richt op het creëren van zinvolle verbindingen tussen vrouwen met ambitie, het verbinden van vrouwen met een vergelijkbare mentaliteit.
Het verhaal van KAAI geeft vrouwen, zowel materialistisch als persoonlijk, een tool waarmee ze deze ambities kunnen nastreven.
Hoe matchen de mensen van KAAIbags hun juwelen met de tassen? Is hier over nagedacht?
Tot dit interview hebben we er nooit echt specifiek over nagedacht. Juwelen zijn iets heel subtiels en gewoon iets wat je elke dag draagt. Daar delen juwelen en de collectie van KAAI dezelfde insteek.
Juwelen zijn net als tassen luxeartikelen, als je een van beide koopt, is het vaak een investering uit het hart. Ze hebben allebei een sterke emotionele waarde, vooral omdat ze vaak worden geschonken of gekocht voor een speciale gelegenheid. Het wordt een deel van je identiteit.
Wat is je kostbaarste juweel?
Ik heb nog niet echt een favoriet juweel, maar ik kom op een punt in mijn leven waarop ik emotionele waarde begin te hechten aan investeringen in zaken als juwelen. Vooral duurzame stukken die je na verloop van tijd van de ene generatie op de andere kunt doorgeven.
De mogelijkheid hebben om elementen uit juwelen te halen die van generatie op generatie zijn doorgegeven, maar ze te transformeren in stukken die je eigen identiteit weerspiegelen met behoud van de emotionele waarde. Dat is iets moois!
Ik heb 2 jaar in Lissabon gestudeerd en om dat hoofdstuk in mijn leven af te sluiten, kocht ik een prachtig juweel als dagelijkse herinnering aan de mooie herinneringen die ik daar heb gemaakt.
Waar ben je het trotst op binnen KAAIbags?
Ik denk dat ik voor iedereen kan spreken als ik zeg onze gemeenschap. We zijn niet alleen een merk dat handtassen verkoopt, we zijn een merk dat actief zijn gemeenschap opbouwt. Overal KAAI-vrouwen samenbrengen. De tas is voor velen een gespreksaanzet en daar zijn we het trotst op. Behorend tot iets dat verder gaat dan alleen het product.
Shop hier Jacky's tas of ontdek hoe je onze juwelen kunt combineren .