THEIR STORY - De toekomst van juwelentrends
Toekomstige trends
Net als elke andere branche kent de juweliersbranche interessante nieuwe ontwikkelingen, veroorzaakt door oorzaak en gevolg. Zeker na de pandemie is er gebruik gemaakt van nieuwe input. In dit artikel vertellen we je alles over de toekomstige trends op het gebied van juwelen.
Online winkelen
Het is een bekend feit dat de pandemie ertoe heeft geleid dat veel industrieën zaken hebben verloren. Dit had natuurlijk ook gevolgen voor de juwelierszaak. Wat erger is, is dat voordat de pandemie uitbrak, consumenten geen dure juwelen online wilden kopen. Hierdoor is de omzet met 25% gedaald. Onverwacht begonnen klanten het online proces meer te vertrouwen en is de online verkoop van juwelen aanzienlijk gestegen. Dit geldt ook voor byJacky. Van 2012 tot 2021 steeg de online verkoop met gemiddeld 3,9% per jaar.
Vintage
Tijdens de lockdown ontstond bij de consument een nieuw verlangen naar vintage juwelen. Duurzame producten in combinatie met een koopje was de populaire keuze. De meedogenloze releases van nieuwe collecties kregen nogal wat tegengas. Klanten willen een stuk met een diepere betekenis, iets wat uniek is. Een andere factor die meespeelt bij vintage juwelen is de duurzaamheid; klimaatverandering treft ons allemaal en zorgt ervoor dat mensen hun voorkeuren aanpassen. Vintage juwelen hebben een verhaal en het verhaal is waar de echte interesse ligt.
Verhaal vertellen
Goede verhalen vertellen zorgt ervoor dat mensen luisteren en dat geldt ook voor juwelen. Het helpt consumenten verbinding te maken met individuele stukken, zelfs als ze de juwelen niet van dichtbij hebben gezien. Het verhaal achter juwelen is meestal een dieper verhaal, iedereen kan zich er op zijn eigen manier mee verhouden. Sterker nog, de consument kan zijn juweel personaliseren naar eigen smaak, met behoud van het originele verhaal en de essentie.
Transparant
Transparantie is in bijna elke branche een eis geworden. Dat komt doordat consumenten zich zorgen maken over producten en bedrijven die geen geweten hebben. Vooral millennials, die voorstander zijn van duurzame en transparante bedrijven. De oorspronkelijke 4 C's die werden gebruikt om de waarde van een diamant te bepalen, zijn niet meer voldoende. Klanten moeten weten of een diamant duurzaam is en op een conflictvrije en milieuvriendelijke manier tot stand is gekomen.
De 5 e eeuw
Zoals we weten gebruiken we de 4 C's om de kwaliteit en waarde van een diamant te bepalen. Dit vanwege de stijgende vraag naar gepersonaliseerde luxe producten, met name in de juwelenindustrie. Om deze reden is er een vijfde toevoeging gemaakt. De vijfde C staat voor maatwerk. Winkeliers bieden een dienst aan waarbij klanten online hun eigen juweel kunnen ontwerpen. Inspelend op de trend zijn grote merken als Louis Vuitton begonnen met het inkopen van grote ruwe stenen en het vormgeven van een ontwerp in nauwe samenwerking met de klant.
Kijk voor meer informatie over de toekomst van juwelentrends op byJacky !